neljapäev, 20. aprill 2017

Punane ja roheline smuuti


Tavaliselt on smuutiretseptis on banaan, marjad, vesi ja midagi rohelist. Väetoitude müüjad soovitavad ka klorellat ja lutserni jms väestuseks lisada. Selline smuuti on kahtlast pruunikat värvi, veidi imeliku maitsega ega meeldi mulle eriti. Söön, kui pakutakse, aga ise ei tee.

Katsetamisi olen jõudnud arusaamisele, et mulle meeldib, kui teha punane ja roheline smuuti eraldi: kas punane või roheline, aga mitte mõlemat korraga. Punases smuutis on õunamahl, banaan ja marjad. Kui teha üsna paks smuuti ja lisada ka avokaadot, tekib lusikaga söödav kreem, aga sel juhul – kui on juba midagi rohelist nagu avokaado, ma jätan punased marjad lisamata (võib lisada kakaopulbrit või mõnda muud, mis rohelise smuuti maitsestamiseks sobib).

Rohelise smuuti* põhitegijad on aknalaualt võetud / poest toodud roheline salat, vahel ka ise korjatud ja kuivatatud murusid või rohejahu** või ka mullused kuusevõrsed ja kasepungad (või kasepungatee). Vedelduseks lisan vett ja kolmandiku jagu õunamahla ning maitseks pirni, pirnipüreed***, ananassi, ebaküdoonia toorsiirupit**** või ka sortsuke astelpaju mahla. Sidruni ja apelsini mahl sobivad ka, nagu ka kiivi, melon ja mango. Kui muud ei juhtu olema, siis käib banaan ka. Magustamiseks ongi kodune õunamahl, aga kui seda ei viitsi keldrist tooma minna ja muud ka parasjagu pole, siis mesi. Minu meelest on roheline smuuti / rohejook kõige maitsvam ja mõnusam viis rohelist süüa ja eriti just kevadel tuleb suur igatsus roheluse järele. Kui ilma muuta oleks liiga raske ja loodus järjekindlalt raagus seisab, siis vähemalt smuuti ma saan ise roheliseks teha ja sellega oma rohelise isu täita.

Erinevaid hinnalisi imetabaseid väestuspulbreid ma olen ka proovinud, aga neid ma enam ei lisa, sest minu kogemuse järgi kitivad need hammaste külge ja see on lihtsalt ebamugav. Kui kasulik üks vastik asi ikka olla saab? Hea smuuti on see, mida süüakse mõnuga ja tahetakse järgmisel päeval jälle. Idandid meeldivad mulle ka pigem hautiste kaunistusena.

* Kuivõrd minu rohelises smuutis tavaliselt ei ole paksenduseks avokaadot ega ka banaani, siis tema konsistents on palju vedelam kui tavalisel smuutil, võib-olla peaks seda pigem rohejoogiks nimetama?

** Rohejahus on söödavate ravimtaimede ja umbrohtude (kortselehe, nurmenuku, naadi jms) kuivatatud ja purustatud lehede segu.

*** Pirnipüree seisab heas keldris kevadeni ka siis, kui on keedetud ilma suhkruta (lihtsalt pirnitükid keeta ja püreestada ning kohe kuumalt ja väga puhtalt purki panna).

**** Ebaküdoonia toorsiirupit saab samuti teha ilma suhkruta: ebaküdoonia tükid meega purki ning segades tõmbab mesi ebaküdooniast mõne aja jooksul mahla välja. Toorsiirupi panen väikestes karpides sügavkülma. Külmkapis seisab mõne nädala. Ebaküdoonia tükid säilitan kuivatatult.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar